Jak to działa?

Krok 1

REJESTRACJA

Nie masz konta w systemie Pruszkowski Rower Miejski? Pobierz aplikację
Nextbike lub wejdź na stronę pruszkowskirower.pl

Następnie wybierz „Rejestracja” i postępuj zgodnie z wyświetlanymi
instrukcjami.

Aby aktywować konto wpłać opłatę inicjalną i kliknij w link
weryfikacyjny.

Krok 2

WYPOŻYCZENIE

Chcesz wypożyczyć rower?

Uruchom aplikację Nextbike, a następnie zeskanuj kod QR znajdujący się
na rowerze lub wpisz numer roweru. Kliknij „Wypożycz rower” i gotowe.

Blokada O-lock znajdująca się na tylnym kole otworzy się automatycznie.

Pamiętaj, że możesz też zadzwonić na infolinię, pomożemy!

Krok 4

ZWROT – teraz jest jeszcze łatwiej!

Wystarczy zamknąć blokadę O-lock znajdującą się na tylnym kole, rower zwróci się automatycznie.

WAŻNE! Możesz zrobić przerwę w podróży i postój poza stacją, ale zwróć rower koniecznie na stacji PRM lub stacji kompatybilnej.

Krok 3

POSTÓJ

Potrzebujesz przerwy w wypożyczeniu, a nie chcesz zwracać roweru?
Skorzystaj z postoju w aplikacji. Wybierz aktywne wypożyczenie, wciśnij
„Zaparkuj” i potwierdź. Teraz możesz opuścić blokadę O-lock bez zwracania
roweru. Chcesz jechać dalej? Wybierz „Wznów” w aplikacji, a O-lock otworzy
się automatycznie.

FAQ

CO SIĘ ZMIENIA W NOWYM SEZONIE? 

Główną zmianą w nowym sezonie jest przejście systemu Pruszkowski Rower Miejski do tzw. IV generacji – wszystkie rowery standardowe są wyposażone w nadajnik GPS. Rowery już nie posiadają elektrozamków, a ich pozostawienie jest możliwe również w tzw. stacjach pasywnych. To 13 stacji, które są oznaczone logiem systemu i uzupełnione stojakami. Zmieniła się forma zwrotu rowerów standardowych. Sposób zabezpieczenia został przeniesiony z przodu na tył, aby zabezpieczyć rower należy zamknąć blokadę znajdującą się na tylnym kole.

OBSŁUGA KONTA UŻYTKOWNIKA

CZY DZIECKO MOŻE MIEĆ KONTO? 

Tak, jeżeli ukończyło 13 lat i rodzic lub opiekun prawny wyrazi na to
zgodę. Zgodę należy zeskanować i wysłać w formie
elektronicznej/papierowej na adres operatora. Wzór zgody dostępny jest
w zakładce REGULAMIN. Przy rejestracji należy podać dane małoletniego,
który będzie korzystał z konta.

JAK DOŁADOWAĆ KONTO? 

Konto doładujesz po zalogowaniu się do aplikacji mobilnej lub strony
internetowej. Dostępne sposoby płatności to m.in. płatność kartą,
przelewem lub BLIK-em.

JAK ZRESETOWAĆ PIN DO KONTA?  

Wejdź do aplikacji mobilnej lub na stronę internetową i skorzystaj z
opcji „ZAPOMNIAŁEM PIN”/„ZAPOMNIAŁEŚ PIN?”.

DLACZEGO MOJE KONTO JEST NIEAKTYWNE? 

Upewnij się, czy dokończyłeś proces rejestracyjny tj. uzupełniłeś
wszystkie wymagane dane na koncie oraz kliknąłeś w link aktywacyjny
przesłany na e-mail. Jeżeli są trudności ze znalezieniem wiadomości od
nas, sprawdź czy przypadkiem nie trafił do spamu lub skontaktuj się z
nami 😉

Konto jest aktywne, gdy jest na nim utrzymywany jest minimalne saldo w
wysokości 10 zł.

CZY MOGĘ WYPOŻYCZYĆ ROWER PRM NA KONTO W INNYM SYSTEMIE? 

Założenie konta w jednym z systemów umożliwia korzystanie z
wypożyczalni rowerów w innych miastach, o ile te systemy dopuszczają
taką możliwość.

JAK MOGĘ USUNĄĆ KONTO? 

Dyspozycję usunięcia konta możesz przesłać mailem lub listem.

Pamiętaj! Przed usunięciem uzupełnij środki na swoim koncie do salda
równego 0 zł. Jeśli masz niewykorzystane środki na koncie, we wniosku
podaj numer konta bankowego do ich zwrotu.

WYPOŻYCZENIE/ZWROT

CO ROBIĆ, GDY BLOKADA O-LOCK SIĘ NIE ZAMYKA? 

Sprawdź poprawność ustawienia tylnego koła – powinno być ustawione
równo w stosunku do blokady o-lock, tak, aby mogła je objąć bez
dotykania do szprychy.

W przypadku dalszych trudności ze zwrotem roweru skontaktuj się z BOK.

CO ROBIĆ, GDY BLOKADA O-LOCK SIĘ NIE OTWIERA? 

Sprawdź poprawność ustawienia blokady O-lock – nie powinna dotykać
szprychy roweru. Jeśli zawadza, zmień pozycję tylnego koła.

W przypadku dalszych trudności skorzystaj z opcji „OTWÓRZ ZAMEK”
dostępnej na wypożyczeniu.

GDZIE MOGĘ ODDAĆ ROWER? 

Możesz zrobić przerwę w podróży i postój poza stacją, ale zwróć rower koniecznie na stacji PRM lub stacji kompatybilnej. Stojaki na stacjach służą jedynie jako oparcie dla rowerów. Rower można wstawić do stojaka, ale trzeba zamknąć blokadę o-lock żeby go zwrócić.

GDZIE MOGĘ WYPOŻYCZYĆ ROWER?  

Lokalizacje stacji znajdziesz na stronie internetowej w zakładce „MAPA
STACJI” oraz w aplikacji mobilnej Nextbike.

ILE ROWERÓW MOGĘ WYPOŻYCZYĆ JEDNOCZEŚNIE? 

Na jedno konto wypożyczysz jednocześnie maksymalnie 4 rowery.

INNE

JAK ZGŁOSIĆ KRADZIEŻ ROWERU? 

Wypożyczony przez Ciebie rower został skradziony? O zajściu
niezwłocznie poinformuj naszego Konsultanta, kontaktując się z BOK.

JAK ZGŁOSIĆ WYPADEK NA ROWERZE? 

Gdy podczas wypożyczenia roweru dojdzie do wypadku czy kolizji spisz
oświadczenia i/lub wezwij na miejsce zdarzenia Policję. Co więcej,
pamiętaj, aby poinformować o zajściu BOK, w czasie maksymalnie do 24
godzin od momentu zdarzenia.

JAK ZGŁOSIĆ USTERKĘ ROWERU? 

Informacje zawierającą numer roweru wraz z opisem usterki przekaż
poprzez aplikację mobilną, stronę internetową lub kontakt z BOK. Nasz
serwis usunie usterki tak szybko, jak to możliwe, a Twoje zgłoszenie
pozwoli na jeszcze szybszą interwencję! Dziękujemy!

KOMPATYBILNOŚĆ

JAKIE SYSTEMY SĄ KOMPATYBILNE Z SYSTEMEM PRM? 

Lista miejscowości kompatybilnych z systemem PRM znajduje się pod linkiem: https://nextbike.pl/kompatybilne-mazowieckie-systemy-rowerowe/
Pamiętaj, aby zwrócić rower na jednej z stacji kompatybilnych, aby uniknąć naliczenia dodatkowych opłat.

CZY MOGĘ ZWRÓCIĆ ROWER PRM POZA STREFA UŻYTKOWANIA SYSTEMU PRM? 

Oczywiście, możesz zwrócić rower PRM poza strefą użytkowania systemu PRM, ale tylko na jednej ze stacji w miejscowościach kompatybilnych. Lista miejscowości kompatybilnych znajduje się pod linkiem: https://nextbike.pl/kompatybilne-mazowieckie-systemy-rowerowe/Pamiętaj, że zwrot roweru PRM poza stacją wiąże się z dodatkowymi opłatami.

CO Z OPŁATAMI ZA WYNAJEM ROWERÓW? NA PRZYKŁAD, WYPOŻYCZAM ROWER VETURILO ZE STACJI W PRUSZKOWIE. CZY ZAPŁACĘ ZA ROWER WEDŁUG CENNIKA PRUSZKOWA CZY WARSZAWY? 

Opłata za wynajem zależy od systemu, do którego należy dany rower. Na przykład, wynajmując rower Veturilo ze stacji w Pruszkowie, będziesz płacić zgodnie z cennikiem Veturilo. Możesz sprawdzić nazwę systemu, do którego przypisany jest dany rower, na naklejkach widocznych na nim, aby uniknąć nieporozumień. Opłata za wynajem będzie zgodna z cennikiem tego konkretnego systemu.

Z JAKĄ OPŁATĄ WIĄŻE SIĘ ZWROT NA STACJI W MIEJSCOWOŚCIACH KOMPATYBILNYCH? 

Zwrot na stacji kompatybilnej jest bezpłatny. Lista miejscowości kompatybilnych znajduje się pod linkiem: https://nextbike.pl/kompatybilne-mazowieckie-systemy-rowerowe/

DANE KONTAKTOWE

Biuro Obsługi Klienta

Czynne całodobowo
Poza sezonem: od poniedziałku do piątku w godzinach: 10.00-12.00

+48 22 123 06 48
(koszt połączenia zgodny z taryfami operatorów)

Reklamacje i zapytania:

[email protected]

Sprzedaż powierzchni reklamowej na rowerach:

+48 690 855 170
[email protected]

Stacje sponsorskie:

+48 22 123 01 00
[email protected]

Biuro

+48 22 208 99 90
[email protected]
Nextbike Polska S.A. w restrukturyzacji
ul. Przasnyska 6B, 01-756 Warszawa

KRS 0000646950
NIP: 895-198-10-07
REGON: 021336152

Skip to content